Thursday, May 26, 2011

ohana~

kadangkala sering terfikir dalam fikiran..

adakah aku sekarang kerana zaman silamku?
bila bercerita mengenai zaman silam..terlalu byk memori suka dan duka
kadang2 ia sering menghantui diri hingga terbawa-bawa dalam setiap tindakan di masa depan.
namun...adakah ia kearah kebaikan atau sebaliknya?


seingat aku..ketika aku kecil...aku seorang budak yag manja..walau ada adik2..aku tetap dengan sikap mengada2 ku..walo selalu kene marah or deshumm..aku tetap dengan manja ku...haha..mcm xphm bahasa jer kan..waktu ku kecil...aku tinggal di kijal..best sangat.,..sebab dekat dengan pantai..time tuh aku sorg jer baru lahir..selepas itu..aku berpindah di gong limau..tika itu adikku noor shaidatul lyana telah pun dilahirkan..time tuh rase gembire sgt..yer ah...dpt adik comel...putih..mata bulat lak tuh...aser nk cucuk jer..haha...sokmo ler main2 dengan die..konon2 nk jage...tp..xigt lak penah wat jht x..haha..
waktu itu..kadang2 mak akan ke kedia u beli brang dapur..tika itu aku akan menangis jer sekiranya mak aku pergi tanpa ku sehinggalah mak ku pulang dengan aiskrim dlm bekas..time tuh senyap ler..xtaw ler sbb aiskrim or sbb mak..dua2 kot...huhu..aku dulu suker ikot aper ayhku wat..sampaikan sokmo kene marah..yer ah..bender x patut pon aku ikot..haha..amik kene..huhu..time tuh sedih kott...tp..kejap jer..waktu kami kecil dulu..NAKAL SANGAT!!suker main2..degil..pastu..aper2 jer ler..pendek kater susah nk kawal..lagi2 kau..suker wat bender pelik2...baju adikku pakai pon aku siap gunting..yer ler..tgk mak ku jahit2 baju..konon nk cuber..pastu..kalo time pose lak...tlg ler..blh dikire berapa hr pose jer kot..eh..ader ker?huhu..kami akn sediakan satu set makanan dan air dlm bilik jika lapar...ingt my mom xtaw?die taw..tp.sajer wat xtaw...haha..igtkan selame nih rahsia dapat ditutup..nama pon mak..die tahu jer kiter nih..hehe..pastu..kami juga sokmo kene deshum..wat salah..habis kene bantai..haha..time tuh mcm ader mrh..nangis..ckp bukan2..haha..tp..pastu luper..aku selalu paksa lupakan perkara buruk..tkt ia memakan diri satu hari nanti..until now..aku ttp rase aku anak manja..tp..xder ler aku nih manja sgt smpikan xder rase tggjwb sbgi kakak sulung..haha..xnmpk kot..


pastu...kami berpindah ke gong pauh smpi skrg...time tuh..my mom ngandungkan ank ketiga..yaitu muhammad amirul tsaqif...ceh..time tuh mcm suker sgt..ade baby ah dlm perut..huhu..pastu..ktorg sokmo buli die..ajo bender xpatut..pelik2 sungguh ler..die?ikot jer...kalo bosan..ktorg main menari2...ktorg suh die pakai kain or skirt..jahat x?jahat kan..nasib baik xjadi P***** besar2..alhamdulillah..yer ah...first time adik laki..xbese ah..kami kan pompuan...huhu..pastu..aku igt sgt waktu tsaqif kecik...aku nih konon2 nk mandikan die..sedangkan..aku yang disuruh mandi..time tgh mandikan die dlm tab kecik..aku leh tinggalakn die tenggelam dlm air..telinga dia dimasuki air semate2 nk amik sabun..time tuh ku pandang jer muka dia dan kater...alamk..kejap yer...mata die time tuh bulat die seh...aku mcm...adeii..pastu...die trs demam taw..kami xjadi nk ke langkawi..namun..peristiwa tuh aku senyap jer..haha..jahatnyer aku..gara2 aku...



pastu kan...dtg ler lagi sorg yaitu muhammad amirul naquib..die lagi bagus ktorg kerjakan...sbb time tuh dah ader 3 org..hahaha..kami mendera die dengan mengajar die step2 sebagai bayi y membesar..haha..xpatut..tp..my mom xmarah..haha..ktorg ajo die meniarap,merangkak,berdiri dan berjalan...die sgt cepat tumbesaran die...sbbnyer kami mengajar die (kuasa Allah)..haha...tp..kelemahan kami...adlh u ajo die bercakap..haha...bantai jer..xigt per jadi pastu..huhu..


tp..memang klasik lah perjalanan hidup nih..walo sokmo gaduh..air dicincang takkan putus...walo skt hati gak dgn perangai mrk...sabar jer ler jawabnyer..harap2 mrk xjadi org jht biler besar...yaitu luper famili sndr...

tika kami sedang meningkat besar...sedikit demi sedikit..aper ek?tah ler..huhu...besar ler..
sumer pon ah bz dgn hdp masing2..ada y keje..belajar...dan lain2..
mama dan papa pon mesti mcm dpt relex skt kot..haha..yer ker?huhu...


semoga..disaat satu masa nanti kami dapat menjadi insan berguna di dunia dan akhirat..

i love my family~

aiya..tibe2 mcm terharu lak cerita pasal nih..haha..

nanti akan diletak gambo famili yer..

No comments:

Post a Comment