Sunday, March 17, 2013

ujian Allah itu tanda DIA sayang kita~

Assalamualaikum~

Alhamdulillah..masih dipanjangkan umur lagi..
sekarang dalam keadaan tertekan..kenapa?mu gkn sebab aku semakin jauh dr Allah..maka dihantar ujian kpd ku agar aku trs igt DIA..agr aku dpt tingkatkan keimanan aku pd DIA..ya Allah..aku amat rasa brutnung sbb ALLAH pandang aku rupanya... naperlah selama ni aku tak sedar...sedihnya tas kekhialfan diri..
dipendekkan cerita.nk citer hal semalam..serius..bagi saya itu satu cabaran yang dapat mematangkan saya..hehe
okess..ceritanya begini..

SEMALAM,2.PM
 sy mahu ambil kawan saya kat sebrang u mengajar di pusat tahfiz..sepatutnya saya pergi bersama teman sy..tetapi..mrk minta saya bertemu di jeti..entah kenapa...saya tersilap msk jalan..sy berada di jambatan pulau pinang..saya berhenti di bahu jalan..tika itu saya baru perasan...minyak moto dah empty..ketika itu sy mula kelam kabut dan buntu..hanya Allah yang aku igt..terkuamt kamit menyebut namaNya..kemudian aku bertekad untuk teruskan perjalanan.. sepanjang berada di atas jambatan..aku xhenti2 berdoa agar msh sempat utntuk sampai ke stesen minyak..alhamdulillah..Allah mahu peliharaku..aku lepas dari jambatan.tp..dimana stesen minyak?aku buntu..aku seorg diri ketika itu..aku hanya boleh sandarkan pada Allah ketika itu..aku msk jalan prai..aku lihat kanan dan kiri hanyalah kilang..aku mula buntu...dimana stesen mnyk? aku lihat meter moto di tahap minima..aku risau..tp..alhamdulillah...Allah tiu maha kuasa..aku jumpa dan trs isi mnyk penuh..tiba2..hujan rintik lebat..aku mula terfikir..apa aku ptt buta?aku kabarkan pada teman2ku.. aku tekad untuk trskan perjalanan..aku tgg mrk di terminal feri...kemudian kami memulakan perjalanna...Allha itu mahu uji lagi hambaNya...kami sesat..salah jalan..kami mula risau..jalan mana harus kami ambil? aku buat keputusan ikut jln ke butterworth...setelah kami selamat smpi di butterworth..Allah uji lag hambaNya..tbe2 topi keledar y aku pakai tercabut di tgh jalan..aku hentikan moto dan ambil smblberlari..teman2 ku sudah jauh tgglkn ku..aku mula fikir..apa aku ptt buat?aku beritahu pd mrk u trs pergi ke destinasi...aku mula mencari sndr..tp..gagal..aku trs sesat dan pusing sana sini.. seorang diri.. aku mula takut..tempat asing ini.. kemudian..aku ambil keputusan u berpatah balik kerna itu sahaja jalan y aku tahu.. tika itu sudah pkl 4 ptg... kepala ku mula berat...aku trs pulang..aku kabakan pd kwn2 ku y temani ku dan y sepatutnya aku ambil... aku rase serba salah kerna menyusahkan mereka dan tak ammpu jumpa jalan sepatutnya..aku balik kerumah dan trs tidur.. hati mane tak sedih bila teman y sepatutnya aku ambil tidak mahu layan sms dan panggilanku..salah aku ker? aku sedih sehingg akini..tp..Allah itu maha hebat..aku sandarkan segalanya pada DIA..disitu aku temu ketenangan..dianugerahkan kwn2 yang bantu tenangkan hatiku...beri nasihat..

syukur sgt pd Allah..sekarang kau rase aku lbih kuat..hatiku lbh kental..itu y aku minta pd Allah..dan itu y DIA beri..Ya Allah..aku berdosa padaMu kerna aku lupa padaMu..aku tdak byk bergantung padaMU..aku lalai kepadaMu..sepatutnya KAU tempat terbaik aku mohon pertolongan dan segala2nya.. terima kasih ats tarbiyyah in ya Allah..aku doakan agr sahabat2ku in juga diberi petunjuk ke jalan y lurus dan ke arah lbh baik.moge ukhuwah atr kami lbh terjaga..aku sayang mrk kerana Allah..peliharalah hubungan kami..



manusa itu tidak pernah lari dari kesilapan..tp.jika kita ada sifat ingn memaafkan org dan terima kekurangan seadanya..insyaAllah~


No comments:

Post a Comment