Friday, March 4, 2011

hati terpukul~~

Pada pagi yang hening...jeng jeng jeng..pagi tadi aku ikot mamaku pergi majlis ilmu...tibanya kami disana...sempat lagi mataku melirik pada rumah yang kami pergi itu..sgt ctk..aku bertanya pada mamaku.."ma...ctkkkan...mst rumah nih design negeri9 kot..kan kan.."
mamaku jua melirik dan menangguk..terpegun samer kott..haha..majlis dimulai dgn bacaan yaasin...adush..time tuh ler mengantuk dtg menjengah...setabuk x dgr paper pon..tp..last2...aku terdengar kata2 ustazah tersebut....


jika kita berdoa pada Allah diberikan kesabaran..jadi dia berikan kita ujian untuk kita sabar...sbb itu y kita mintak..kalau tidak...apa yang kita maw dptkan kesabarannya..jika kita berdoa Allah ampuni dosa2 kita...Allah bagi pada kita kesakitan..keperitan..kita akan diumpat...dibenci dan macam2 lagi..semua itu penghapus dosa..bukankah Allah telah makbulkan doa kita sepertimana y kita pinta?walau ia pahit...namun..diakhirnya nanti Insyallah syurga menanti..


tatkala itu...hati ku seakan akan terpukul...aku xsedar rupenyer selama nih...hati jer y taw aper y dirasakan..terima kasih Ya Allah...kau berikan aku petunjuk terbesar untuk ku...


maka..para pembaca semua..ingatlah....walo apa2 shj ujian menimpa, Allah lah tempat terbaik kita mengadu....pastu...kita ngadu jer lah pada saper2...dgn Allah kita akan temui ketenangan hati yang terbaik...jadi...ayoh kwn2 ku....kita kuatkan semangat kiter hadapi dunia nih..ingat...kita lahir didunia krn Allah...kita akan kembali kpd Allah...




Thank You Ya Allah.........

No comments:

Post a Comment