Wednesday, March 16, 2011

kau abaikan aku!!

kita dipertemukan sebagai seorang teman..
dimana kita berada...
kita sentiasa bersama..
kita lalui hidup kita dengan ceria..
walau kadang kala kita berselisih..
kita akan selesaikan jua
cerita suka..duka kita kongsi bersama..
tetapi..mengapa skrg dikau berubah?
bukan kita pernah berjanji bahawa kawan selama-lamanya?
tergamak kau buat aku begini..
kau abaikan aku..
pabila kau rasa hidup kau semakin baik..
kau tinggalkan aku dibelakang..
dukaku yang ku pendam dihati hanya tinggal duka
aku terasa seperti kekosongan tiada sokongan dlm hidup..
andai aku pernah abaikan kau..
aku tak pernah lakukan secara sengaja..
ada sebab disebaliknya
namun..
adakah kau cuba mengerti?
aku cuba pertahankan apa yang selama ini aku pertahankan
hinggakan aku takut aku lari dari jalan yang lurus..
tiada siapakah yang sudi tolong aku?
aku perlukan sahabat yang dapat terus pegang aku..
kita mencari orang yang jauh dimata..
tp..aku yang berada didepan mata..
kau tak sedarkah rintihan hatiku?
kenapa susah kau mahu memahami?
aku perlukan kau sebagai sahabat aku dunia akhirat aku..
bukan sahabat tika senang dan duka di dunia..
Tuhanku, ku pohon agar kata-kata ku ini
mampu membuat dia memahami..
insyaAllah...
tolong..
jangan abaikan aku..
aku bukan manusia yang mengabaikan sahabat sendiri 
jika bukan dia yang abaikan aku...




at the end..mungkin aku yang abaikan diri aku sendiri...





1 comment: