Tuesday, September 25, 2012

terkenang zaman silam

salam,

hari nih tergerak nak menaip lagi..nk kongsi perasaan yang sangat menghyat hati..
 tadi bace wall kat fb..de seorg hamba Allah nih memaki hamun ayah die dgn panggilan2 yang mmg kureng ajar ler org ckp..bile bacer tuh..mmg Astaghfirullah byk kali..tika tuh juge tibe2 hati sayu..nk menangis pon ader...
sebabnya aku rasa aku jua begitu tika dulu kecik2..time tuh mcm sekolah rendah...aku nih mmg nakal dari kecil..aku nh overexcited..aktif gilers..aku mmg syg mak ayah aku..tp..sedih jua sbb diorg xphm perasaan aku..yer ler..anak sulung ler katakan,,, xtaw nk didik mcm aner y terbaik...mmg bese dah kene pkl..penampar..sume2 ler..tp..tuh y wat aku jadi seperti skrg..jadi kuat kottt..huhu... mase kecil dulu..stp kali kene marah or pukul..aku jua akan ckp bnd yang seriusly mmg kureng ajo...time tuh mmg mentah giler..tp..sedih bile tgk budak form 5 yang dh sempurna kaal fikiran leh wat gitu jua.nk kater xpernah sekolah agama?dah bertahun sdh..tp...?
benarlah...xsemestinya duk sek agama hbt2 belaka kalo hati tak ikhlas..Astaghfirullah...
setelah bertahun2 berlalu..mak ku pon kata padaku.." maaf sbb time kecil dulu sll kene pukul sumer".. ku jawab.. " xperlah..kalo tak kerana sumer tuh..tiqah tak mungkin jd diri tqh skrg.."ujarku smbl tersenyum..serius..mmg bende tuh y ajo kt..tp...mmg btl2 habis kene bantai teruklah..xperler..zaman kanak2..bkn igt mane pon..y penting skrg mmg bersyukur ada famili..mrk sygkan kiter..tp..xsemestinyer asyk bg kasih syg jer..diorg de care tertentu nk sampaikan. igtlah..xsumer beruntung seperti kta yang ada famili...rm diluar sana tak pernah jumpa maka ayah..diorg sentiasa berdoa ada famili..tp..knp kita y dah ada famili sll berdoa agar xder famili?
ingatlah jua..syurga tuh di bawah telapak kaki ibu..kasih ayah jua bawe ke syurga..
insaflah dan minta ampun pd mereka sebelum terlambat~

2 comments:

  1. Mereka belum tau tentang kehidupan yg sebenar.
    nnt satu mase bler diaorg da tau then diaorg akan tersedar sendiri.
    skarang dlm pikiran diaorg hanya ingat mainan kehidupan..
    insyaallah akan terbuka pintu hati diaorg..

    ReplyDelete
  2. insyaAllah kan..sadis..tkt terlmbt jer x smpt mtk ampun

    ReplyDelete