Friday, September 21, 2012

terpaku~

hari nh nk citer sal terpakunya saya pd mlm ini..ceh..apa punyer ayat daaaaa...pi belajo bm balik~huhu..


okesss... hari ni dapat dgr citer mengenai teman seperjuangan kami...dari luar kami lihat dia seorang ceria dan hebat..rupa2nya dari dalam die ada cerit sedihnya tersendiri..tatkala aku mendengr kabar ini...aku hny diam terpaku..aku terpana seketika..memkirkan situasi dia..kernanya...aku belum pernah lagi berada disisi dia..tp..aku sudah merasa aku susah...
kami jua keluarga yang bukan berada dan bukan terlalu susah..bg keadaan hidup kami..kami dianggap susah kerana dah biasa dgn kehidupan mewah..tp.ade lagi org lan lbh susah dr kita.. aku merasakan serperti kami menanggung beban..tp..beban itu dari diri kami..kami berbelanja sesuka hti..kami fikir dgn apa kami ada tidak berlaku perkara buruk..tp..kami salah...harta dunia nih bile2 mase jer Allah akn tarik semula..diberi kesenangan kenderaan...ia ditarik..diberi kesenangan tmpt berlindung..kami musnahkan.. diberi kesenangan kesihatan..satu demi satu mempunyai penyakit serius..sehingga aku sndr takut bagaimana cerita hdp aku nanti... walo begitu..ku ttp hidup scr mewah..pendek kater mmg mewah lah..itupon susah benar nak cakap rasa syukur..mst mulut akan kata sumer nih xcukup..sdgkn...kita dpt lebih dari itu..tp...


Aku pasti Allah tidak akan membebankan sesuatu umat tu jika beban itu tidak dapat dipikul olehnya..kita patut rassa berbangga dan terharu kerana Allah pilih kita sbgi hamba yang istimewa..diberi ujian yang kuat untuk memantapkan pengabdian kt kpd Allah.. usahlah terlalu berduka terus..teruskan senyum dan serahkan pd Allah..moge kta dipermudahkan sgl urusan dan maslaah kita dapat diselesaikan..tp..mst kene usaha,berdoa sert bertawakkal kpd Allah...kita tak tahu lagi masa depan kita..jd jgn putus asa...NEVER GIVE UP!!!!!!!!!!


okesss..dh hbs panjang lela dah~samabung lagi citer lain~

No comments:

Post a Comment