Wednesday, October 31, 2012

bila hati ini kelam~

Di keributan ini,
aku memandang ke arah langit,
memikirkan kesulitan diri,
dahi berkerut,
cuba mencari hikah disebalik yang berlaku,
cuba mencari dimana silapnya diri ini,
terdampar di pulau yang asing,
banyak mengajar aku erti ketabahan,
aku mula sedar banyak perkara di luar sedar,
apa yang kita da skrg blm ckp,
masih byk lagi cerita yang blm dicoret,
kadang2 aku melhat gelagat manusia,
aku sering memikirkan,
adakah mrk juga memikirkan apa yang aku fikir?
adakah aku seorang sahaja yang ditimpa begini?
namun, cepat2 aku padamkan soalan itu,
kerna semua org melalui perkara,
kena kita semua hamba Allah,
aku kni cuba untuk tabahkan hati,
cekalkan hati,
bersihkan hati,
terima kash ya llah kerna masih bagi peluang untuk aku menghirup rasa nikmat dan syukur kepada Mu ya Allah~

He said in Surat al-Ra'ad, 28, "Those who believe, and whose hearts find their rest in the remembrance of Allah--for, verily, in the remembrance of Allah hearts do find their rest." [13:28]

No comments:

Post a Comment