Friday, October 5, 2012

senjata wanita

salam,
sekarng saya mahu kongsi satu perkara iaitu senjata wanita..ape ek?mst wanita2 sume dh taw..sinonim sdh...huhuhu
baiklah...senjata bg kami nih ialah tangisan..bkn tangisan pujuk rayu lelalki..bkn tangisan xdpt coklat..tp..tangisan y akn menguatkan semangat kami tatkala kami btl2 dalam kesusahan dan kedukaan. tangisan ini jugalah y meneruskan langkah kami kehadapan.
sekarang..saya juga alaminya..
haritu... tah kenapa bende pelik terjadi padaku...time tuh mmg penat kot..nk kate direct kls tak..tp..xsempat nk tido waktu tghr..jadi..tibe2 kpl btl2 bert..ptg tuh pulak de program..aku gagahkan jua..tibe2 tang mlm tuh mmg xleh tahan..aku rayu pd mrk u tidak memanjngkn perjumpaan mlm tuh..tp..xdilayan.aku gagahkan jua tubuhku..tp...xdpt aku bendung kesakitan itu..ku hny mampu mengerutkn dahi..mata..sumer ler...pandngan aku tika itu juga kabur..tp..ku gagahkn jua..aku gagahkan senyuman aku...
pendek citer.. lps hbs jer perjumpan ku..keadaan ku lbh teruk..terasa seperti mahu muntah..tp..xder isi..aser mcm dlm badan penuh angin...
aku hny mampu senyap dan bersabr u dpt pulang ke bilik...sampai sajer ke bilik..badan ku trs lemah..aku cari panadol..aku buat kopi radix..ttkala itu jua...aku btl2 xtahan..mmg automatik ler..aku menangis giler time tuh mengerng kesakitan..hbs punyer nangis..aku minum dan mkn ubat...lps tuh aku trs reht..1 jam pastu kwn aku dtg..Alhamdulillah..bdn dh rase ringan smpi skrg.. ku mula terfikir..mgkn ini disebabkan tekanan y aku hadapi..dan penwarnya adalah tangisan.. mgkn aku terlalu pendam tekanan itu sehinggakan racun itu perlukan penawar..dan penawar itu adalah tangisan.. maka..pd wnita2 diluar sana...kalo anda berada dalam tekanan..menangislah..jangan ditahan...itulah senjata kekuatan kita..
moga Allah permudahkan urusan  kita.. InsyaAllah~

No comments:

Post a Comment