Saturday, June 4, 2011

kelemaan membisu~

kini aku dalam dilema..hidupku skrg ...aku dah nmpk mase depan aku..namun..ternyata..ada org yang tidak yakn dan krg setuju dgn pilihanku..aku sudah cuba memikirkan yang terbaik dalam hidupku..aku memikirkan apa yang aku perlukan dlm hidupku...dan bagaimana corak hidupku..jika aku mahu mengecapi kejayaan yang jitu..aku boleh saje memilih u berada ditempat tinggi..namun..adakah org sepertiku ini...perlu u tu?bile difikirkan...aku perempuan..tugasku bukan menjadikan mencari rezeki keutamaanku..itu hanyalah alternatif..peranan utama wanita..jaga rumahtangga...peranan sebagai org mukmin..menjadi soleh wa musleh..andai aku berada di puncak tinggi..bagaimana ya dengan perjalanan dakwahku nanti?mampu kah aku?
aku pernah ajukan soalan ni kepada pensyarah aku..die sendiri menyoal aku...awk nk aper dlm hdp awk sbnrnyer?berada dipuncak tinggi atau berada ditahap yang sepatutnya..aku mula memikirkan kembali..bukan kemasyuran dan harta yang kau kejarkan..tapi..hidup sebagai seorg hamba Allah yang ingin mencapai mardhatillah..
aku rase cukuplah sekadar aku punya kemampuan yang perlu aku ada...


hmm..tapi...adakah beliau dapat menerima pemikiranku ini?adakah die setuju aku memilih jalan ini?




haha..aper yer y berlaku sebenarnya???




sebenarnya..aku dalam dilema..aku nak amik degree..tp....beliau krg setuju..bagiku...u aku ambil degree adalah membuang masa..kerna...3thn setgh aku kene belajar lagi..jadi..beliau sarankan aku trskan bekerja dan amikACCA bersama2...kire mcm PJJ..tp..aku tahu aku xmampu..sbb aku xdpt pikul kerja dan belajar dalm waktu sama..tp..kalo aku amik ACCA...aku kene pikul satu tanggungjawab berat yaitu btl2 fokus dlm pembelajaran..tiada masa u bermain2...sebenarnya aku takut..aku takut kalo aku gagal...hmm...macam aner ek?ader saper2 ader cadangan terbaik u aku?


aku sebenarnya xnk hampakan beliau jua..tp..nak wat ganer?y menanggungnya aku...aku xnk wat sesuatu melampaui batasan kemampuanku..tp..aku akan fikir semula dan buat keputusan terbaik..
oh ya..luper nk bgtw...beliau tu adalah ayahku sendiri..amacam?sgt2 dilemakan?kalo kwn sndr xper gak...nih ayah sendiri...huhu..




harap2ya semua dapat mendoakan yang terbaik u saya..


:)

No comments:

Post a Comment