Wednesday, February 23, 2011

terus terang~cinta!!!

jangan pernah kau katakan woo woo
bahwa cintaku terlarang woo woo
karna tak ada yang tahu
arti cinta sesungguhnya

cinta datang dari tuhan woo woo
yang tak mungkin ku hindarkan woo woo
karna aku manusia 
yang pastinya butuh cinta

kepadamu aku terus terang
bahwa aku memang masih sayang
demi kamu aku relakan perpisahan

hanya aku yang aku sayang
bersamamu jiwaku melayang
demi kamu aku relakan perpisahan 

cinta datang dari tuhan





biler sebut pasal cinta...hahaha...sajer nk ketawe..cinta itu adalah lumrah..kalo x..maner nk ader aser ksh syg pada Tuhan, Rasulullah, Ibu bapa, teman2 dan lain-lain.btl kan?
namun....cinta itu akn dicalari pabila cinta itu dimurkai Allah...samada kita cinta seseorg kerna hartanya, cinta kerna rupanya, cinta kerna kepandaiannya semata-mata. cinta y tulus itu datang dr keikhlasan hati..niat adalah kerna Allah...tak salah nk cinta pada sesiapa...tp...y mnjd mslh bagaimana kiter bercinta..
Di dalam Al-Quran telah menyebut...'la taqrabu zina'...jgn dekati zina...namun, dlm fikiran kter...jgn wat zina sudah....namun, ia bkn menjadi sesuatu y mudah di zaman akhr ini....tika ini kt dpt lhat rmi remaja2 rosak gara2 cinta....itu jer ker nilai cinta mrk?eth ler...y pntg sekali..igtlah..hdp hny seklai..biler2 mase sajer Allah akn tark nyawa kiter..rasenyer mampu ker kter pth blk jika mati dlm keadaan dimurkai Allah?fikir2 kanlah..y baik diamalkan..y buruk dijauhi..
nak berubah menjadi lbh baik bkn mudah ttp tidak mustahil kerna Hamba Allah y ingin tuju jalan y lurus akan sentiasa berada disisi TuhanNya...xmaw kah kter?Tuhan y Maha Berkuasa..Pencipta kita ingn disamping kita?bkn sng tuh...bersyukurlah~~~
tp..skrg cinta sya hny U Allah..Rasulullah... Malaikat..Al-Quran...keluarga...ibubapa dan kawan2 jer..itu pon blm ckp lg buktikan rase cinta..byk sgt kene perbaiki...hehehe

2 comments:

  1. hamboi last skali dia habiskan dengan hehehe je..apela..

    anyway, semoga beroleh cinta sejati kepada tuhan..^^..lepas tu dah settle nak bercinta cintun pun pergilah..asalkan ianya halal di sisi islam..

    jyane,

    ReplyDelete