Monday, February 28, 2011

ujian datang tidak henti-henti~~

kadangkala terfikir dlaam sanubari..knp ek mst kita diuji dgn kesusahan mahupun kesenangan?xboleh ker bagi kiter bahagia jer?xleh ker hati senang jer selalu tanpa resah dan gelisah?
namun, semua ini tidak terbatas oleh keinginan..semua ini adalah penetu siapa kiter...mari kiter fikir..kalo hidup kiter bahagia jer...xder paper mslh...mst hati akan lalai ingati Allah...btl x?jd..biler ujian menimpa kiter...kita akn smkn dkt dgn Allah...inilah aper y sekarang aku diuji...aku diuji dgn puak2 yang merasa mereka hebat dgn diri mrk...memandang aku hina...aku taw aku xsempurna..aku xsehebat mrk...aku x sebijak mrk..namun..aku ttp cuba usaha..belajar dari kesilapan...bknkah manusia lahir dgn pelbagai onak dan duri? mane ader org y lahir trs2 dah bijak..hbt...stp org juger berbeza...tidak semua sama...kenapa mrk tidak boleh fikir begitu?
aku sedih dgn tindakan mrk...begitu menusuk jiwaku..tp..dpn mrk aku ttp senyum...di belakang...hati tergores mengundang pilu..hny bertemankan sokongan..doa dan air mata dr org2 lain...
aku perlu kuat..aku perlu tegas..aku perlu sabar..aku juga perlu positif...kadangkale susah nk wat..tp..kiter mst usaha..terimakasih semua ats sokongan kalian semua...sungguh aku hargai...
:)


doakan semoga aku ttp teguh sepanjang praktikal ini....

2 comments:

  1. saba ye sayang :)
    Allah sentiasa ada disisi.. setiap benda yang jadi akan lebih mematangkan kita.. setiap yang berlaku pasti ada hikmahnya :)

    ReplyDelete
  2. insyaAllah...matang...matang..matang.....hehehe

    ReplyDelete