Wednesday, January 12, 2011

BukAn DiRIkU~

kADANGKAla.... manusia nih pon ader personaliti y berbeze....
sayer meraskan seperti begitu..ibarat ader byk topeng di muka..maner satu y benar? sendiri pon xpasti...
pabila aku bersamer famili...akulah yang garang..tegas...pemarah...suker nyakat adik...
biler bersame kwn2 sebayer umur..aku dgn perangai gielr2 ku...suker ngamuk....sentiase bersamer mrk...baik samer mrk,,,buli2 mrk...biler bersama2 senior..aku terbatas perbuatanku..tampak baik ngn manjer kott..hehe....
biler bersame dgn makcik2...lagiler bersopan santun..lemah lembut..
begitulah sikap2 ku...lain keadaan..lain perangai...mungkin org kan gt mcm aku nih talam dua muker...suker hati ler..ini diri2ku y sebenar.....takkan nk tjk perangai giler2 dpn org y lbh tue kan...xsopan lah..kene lah bertempat...
ape2 pon..kiter mst ikhlas samer skl dgn manusia2..walo ia kadangkale susah..tp..kiter mst train hati kiter...
dalam hati biar ader rase kasih sama mereka..barulah dpt bentuk perhubungan sillaturrahim sesame mrk..
buat teman2ku...aku sayang samer kamu..walo jauh di mata ttp dekat d hati..
buat temanku2..andai korg dlm kesusahan dan kegusaran..aku ader menemani sglnya..kan ku usahakan u tenangkan hatimu walo hanya dgn doa sekalipun...
Terima kash ya Allah ats segala nikmat y telah Kau berikan...
Semoge Esok lbbh baik dr semalam...

2 comments:

  1. KITE JE TAU APE YG KITE WAT N ALLAH MNEGETAHUINYE,,:)
    SO KAMO JGN SDIH2 ERK...SY ALWAYS KT KAMO..HEHEHE:)

    ReplyDelete
  2. thx...kter kene saling bantu membantu n slg kuat menguat...supayer kiter mampu hadapinyer

    ReplyDelete