Sunday, January 16, 2011

MEmiNTa mAaF~~

Hari nih..ku tekad u meminta maaf pd supervisor tuh..pagi2..ku msk agk lmbt sbb jln jam...ku msk..tp..mrk..sperti bese..xhirau pon..aku duk dimeja dan mule membaca ayt2 quran spy aku tetap tenang dan dipermudahkan urusan..kemudian..hatiku berdebar2...ku tgg maser sesuai..pkl 11.46 aku ketuk pntu dan msk..aku duduk dan trs meminta maaf..akak tersebut mcm terkejut n tersenyum..dia pelik aku tbe2 mtk maaf..aku jawab..mmg perlu u minta maaf..jd..kene lah mtk maaf..kalo shai ader wat slah paper lg pasni tegurlah..jgn biau shai trs wat slh taw..aku pesan padenyer..die ersenyum dan menerangkan padaku ..praktikal disini mmg bosan btl..susah nk dpt keje..aku hny jwb..xaper lah tuh..phm...
then..ku  mtk diri..tika tu...aku boleh tarik nafas lega..tp...komuniti disekitarku menganggu keharmonianku..mrk seakan2 memerli aku..aku hny mampu bersabar..aku bacer doa2 tertentu agr trs diberi kekuatan disitu..aku menahan air mata dari jth ke pipi..tika itu..hny Tuhan yang Tahu...tika tu..aku tekad u tak pedulikan mrk walo hatiku sentiase disiat2...semoga Allah buka pintu hati mrk u menerimaku seadanya..aku bukanlah terhebat kerna aku bukanlah sempurna..tika ini...aku berfikir....org2 sefikrah kiter jua lah yang lbh senang kiter damping...mereka fahami konsep sillaturrahim dan ukhuwah..tibe2 terase rindu samer teman2...y btl2 hargai persahabatan dan sillaturrahim..aku sndr x mengerti..ats dasar aper hbgn mereka terbina itu?...andai aku jd seorg warga asing pade mereka...tak terfikir ker...Tuhan akn balas?...mulut senang menuturkan kater..namun...xsedar...kene batang hidung sendiri.....samer2lah kiter sedar...
tiada manusia y sempurna~~~~

3 comments:

  1. diaorg rase diaorg da hebat sgt...sdangkan dia x tgk lg ape klebihan yga de pd kite...
    trus je nk kutok2 la,perli2 la,kate2 blakang la..
    ape ni??
    pntang btol la..
    ermmm nk tnjuk yg diaorg tu staf so bleh wat pape jela..common la beb!ade yg lg kuat pd kite la..
    sedar2 la diri tu..

    ReplyDelete
  2. tuh ler..y ckp byk gak tuh..lebih2nyer org kontrak jer..byk lg mulutnyer rupenyer..ckp lbh kang muler ah kater kiter ngater blkg..tp..die lg ler...skrg2nyer kt ttp tersenyum dgn baik dpn mrk...hati jer trs bertahan...

    ReplyDelete
  3. manusia ni bnyk ragam shai.. mulut tempayan buley tutup, tp mulut dyeorg ta bley la na tutop..
    faktor usia kot shai.. set2 tua mmg gitu.. BHAHA

    ReplyDelete