Friday, January 21, 2011

JaNGaN LupA Itu~

SESUNGGUHNYA manusia tu sfat lumrahnya adalah lupa...oleh kerana itu manusia mst sentiasa diingat-ingatkan..mak..itulah gunanya org disekelilng..slh berteman..binasa lah kter..pilihlah teman yang membawa kita jalan ke syurga..
disini...aku sedang berfikir....dikala aku berada dalam kesusahan...byk perkara silam y pernah menimpa padaku menerpa kembali dari kotak memori..y kelakarnya...sampaikan kps zaman sekolah..benarlah kate org..kalo kiter wat jht...akn dibals sml..samada...bila...bagaimana...dimana..semua diluar jangkaan manusia..dikala ini..aku sebak dan insaf dgn kelemahan diri..selama nih mgkn dirasakan ckp baik..namun..sumernyer dusta...
terigt aku tme sek rendah...ader sorg lelaki ni...xtaw naper..tp...tgk die jer dah aser menjengkelkan...aser skt hati..pendek kater..kater2 y keluo d rmulut kami adalah menyampah...sampailah ke sek men rendah..namun...lame kelamaan..hlg dah aser nyampah..malahan kagum dgn ilmu agm die ader..hebat..hati kecil ku tertanya..aperlah dosa die smpi ktorg benci sgt ke die dulu..sdgkn die tak wat per bender maner pon...time tuh..aku tersedar...xbaik nlai org dr luaran..kemudian...ketika di zaman kolej...lagi mcm2 aku lalui...setiap sem ada saat gentir aku lalui..sumer aku lalui dgn tabah walo perit..namun...ader juge satu ketika aku menjadi manusia y plg kejam dan jahat..aku merasakan seperti aku btl..namun...aku salah menghukum mrk sedemikian...namun...apakan daya...tika itu...susah btl nak tawan hati...alangkah sedih tika itu..aku mengambil mase berbulan2 u itu...skrg...aku sedang lalui saat getir..pabila berhadapan dgn sekumpulan manusia y ader sedikit y pernah aku lakukan satu tika dahulu...aku menangis..aku terigt dosa2 ku..mgkn ini balasan..Allah nk tnjuk pada ku...jln kebenaran..sungguh..aku  benar2 bersyukur..mgkn inilah care Allah menegurku..andai tidak..mgkn aku trs merasa hbt pade diri sendiri....skrg..aku berperang dlm diri sndr...moga Allah berikan kekuatan dan tunjukkan jalan terbaik..aku akan doakan supaya Allah bukakan pintu hati mrk menerimaku...aku bukanlah sesiapa..namun..akulah manusia..hehe..
dalam waktu sama..aku luper jua...disekeliling aku dah punyer ramai penyokong..mrk sntia brikanku smgt...namun..mgkn krn terlalu bersedih..aku merasakan ia tidak cukup...sungguh alpa hamba ini u bersyukur..alhamdulillah..skrg2nyer masalah ku hanya pada tmpt praktikal...sepatutnyer ku dah bersyukur ader keluarga disisi..ada teman2 y sentiasa doakan dan beri smgt..kin..aku sendiri perlu kuat tempuhi..
Ya Allah..berikanlah kekuatan kepada hambaMu ni...Aku tidak berdaya melainkan dgn bantuanMu..Ku tahu segala2nya ada hikmahnya..maka berikanlah aku kesabaran dan ketabahan y pernah Kau berkan kepada hamba2Mu terdahulu...Sesungguhnya...aku ingin dapatkan keredhaanMu ya Allah...semoga aku tidak lupa itu~~Aminn

No comments:

Post a Comment